Naam: Brent Houben
Leeftijd: 21 jaar
Taakomschrijving: Sales en marketing intern bij Update-pro
Goedemiddag Brent. Je bent nu al een paar maanden stagiair bij Update-pro. Maar eerst en vooral: Vertel eens wat meer over jezelf.
Ik ben Brent, 21 jaar oud en afkomstig uit Wortel. Ik zit nu in mijn derde jaar marketing en volg op dit moment stage bij Update-pro. Ik heb het hier zeker naar mijn zin. Het is een sector waarin ik veel groeimogelijkheden zie.
In mijn vrije tijd speel ik voetbal bij KVNA Wortel en regel ik de financiële zaken in jeugdhuis t’Slot in Wortel.
Wat gaf de doorslag waardoor je voor Update-pro gekozen hebt als stageplek?
Mijn interesse ging vooral uit naar het aspect sales binnen marketing. Daarom was ik ook op zoek naar een stageplek waarin sales inbegrepen zat en dat is wat Update-pro me kon bieden.
Heeft Corona een negatief effect op de stage?
Ik denk van niet. Er is volgens mij wel een verschil qua prospecteren in coronatijden en daarbuiten. Ik heb eigenlijk niet echt een vergelijkingspunt als stagiair waardoor ik hier eigenlijk niet echt iets van merk.
Hoe is jouw stage gegaan tot nu toe?
Mijn stage is tot nu toe over het algemeen goed verlopen. We zitten natuurlijk in de sales waardoor je te maken krijgt met betere en slechtere dagen. Natuurlijk is het altijd leuk om afspraken te maken en onze dienstverlening uit te leggen aan grote en minder grote bedrijven. Door deze constante afwisseling leer ik wel echt in te spelen op specifieke behoeften van verschillende soorten klanten. Na verloop van tijd krijg je dan positieve feedback van klanten, wat het alleen maar leuker maakt.
Kom je goed overeen met jouw collega’s?
Op kantoor hebben we een heel collegiale en familiale sfeer. We kunnen het goed vinden met elkaar en ik kom elke dag met plezier naar het werk. We zijn een jong, sterk en dynamisch team.
Het is zeer positief dat je hier een goede ervaring kent. Graag stel ik nog een laatste vraag aan je, Brent: Welke zaken heb je allemaal geleerd uit je stage?
Het belangrijkste dat ik uit mijn stage heb geleerd is het durven contact opnemen met potentiële klanten en hen te overtuigen van onze dienstverlening. Een ander belangrijk aspect is het comfortabel presenteren. Hier is de kunst om te kijken wat vooral de noden van de klanten zijn en daar zo goed mogelijk op in te spelen.
Daarnaast heb ik ook geleerd hoe belangrijk het is om de prospects op te volgen op een klantvriendelijke maar aanwezige manier. Aan de hand van deze factoren ben ik blij om te zien dat ik vooruitgang heb kunnen maken.