Jouw hr-verantwoordelijkheden zijn heel breed. Rekrutering, talent- en organisatieontwikkeling om er maar een paar te noemen. Geen dag is hetzelfde en je rol evolueert constant. Ook digitalisering en automatisering en situaties zoals Covid-19 leiden tot flink wat uitdagingen voor het werk van de hr-professional.
Als afdeling ben je ook verantwoordelijk voor de hr-taken op het operationele niveau. Je kan het je niet veroorloven dat er fouten in de administratie sluipen, ook niet bij het beheer van je tijdelijke en flexibele medewerkers, studenten, flexi-jobbers, bedienden en arbeiders. Ervaar je deze taken als tijdsintensief en gebruik je voor de personeelsplanning en personeelsadministratie van deze collega’s nog vaak analoge tools zoals Excelsheets? Dat kan anders!
Waarom je personeelsadministratie van tijdelijke medewerkers uitbesteden
Heb je al eens nagedacht over je personeelsadministratie van tijdelijke en flexibele medewerkers uit te besteden? Je medewerkers zijn het hart van je bedrijf en daar ben je als werkgever terecht zuinig op. Maar het uitbesteden van je personeelsadministratie aan een flexible payroll office kent flink wat voordelen. We lijsten ze voor je op.
Hallo, wij zijn Update-pro, flexible payroll office
Voordeel 1: vereenvoudiging van de tewerkstelling
Door je personeelsadministratie van je tijdelijke en flexibele medewerkers uit te besteden en te digitaliseren, schrijf je met enkele drukken op een knop nieuwe medewerkers in, je plant ze in en waar nodig, maak je (last minute) aanpassingen aan die planningen. Je medewerkers krijgen meteen het juiste contract en zijn verder volledig in orde (Dimona, arbeidsreglement, arbeidsongevallenverzekering, ... ). Na de goedkeuring van de prestaties ontvang jij een duidelijke factuur.
Voordeel 2: tijdsbesparing
Door de personeelsadministratie van je tijdelijke medewerkers uit te besteden, ga je deze tak van administratie in één klap digitaliseren. Daar zijn heel wat voordelen aan verbonden. Flexibiliteit is er eentje. Maar je zorgt ook voor een behoorlijke tijdsbesparing en dus meer ruimte om te focussen op je hr-prioriteiten.
Voordeel 3: voordelige tewerkstelling
Besteed je je administratie voor je tijdelijke medewerkers uit aan Update-pro, dan betaal je puur op basis van het aantal gepresteerde werkuren. Er zijn geen vaste administratieve kosten van toepassing. Bovendien heb je ook een duidelijk inzicht in wat je gaat betalen: tot op de eurocent weet je hoeveel je medewerkers je per uur kosten, patronale lasten, vakantiegeld en 13e maand inclusief.
Voordeel 4: beperken van risico’s
98% van onze nieuwe klanten beheren hun pool van tijdelijke werknemers in onze digitale applicatie. Door deze digitalisatie waarborg je de kwaliteit én ook de continuïteit van deze (administratieve) processen. Heb je een eigen planningstool? No problem! Onze IT’ers koppelen de twee systemen netjes aan elkaar.
Voordeel 5: professionalisering
Door de hr-processen rond je flexibele medewerkers uit te besteden aan een professionele partij, doe je een beroep op een partner die zich heeft gespecialiseerd in de wet- en regelgeving van de tewerkstelling van tijdelijke en flexibele medewerkers. Hierdoor moet jij minder investeringen doen in die hr-kennis en is je sociaal-juridische hoofdpijn over tijdelijke tewerkstelling verleden tijd.
Wat kan Update-pro als je flexible payroll partner voor je betekenen?
Wij stellen jouw tijdelijke medewerkers eenvoudig, flexibel en kostenefficiënt tewerk met uitzendcontracten. Wij zorgen voor alle administratieve verplichtingen van A tot Z. Alle voordelen van jouw personeelsadministratie van flexibele medewerkers uit te besteden aan Update-pro zetten we hier nog een keertje op een rijtje.
Update-pro, in elke sector actief
Wij bestaan sinds 2014. Je kan ons dus gerust ‘anciens in het vak noemen’. Wij kennen alle PC’s door en door en zijn in alle sectoren actief. Heel wat klanten - grote en kleine bedrijven - in de schoonmaak, retail, bewaking, logistiek en evenementen sector doen beroep op onze dienstverlening. Rituals, Q8, Flying Tiger, Manuport Logistics and many, many more zijn tevreden klanten. Hoog tijd om kennis te maken dus!